Vuosi 2024

Kevätkausi

Tammikuun kuukausitapaaminen oli poikkeuksellisesti tiistaina 16.1.2024 klo 13:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.

Timo Hiltunen puhui netissä esiintyvistä huijauksista; niiden torjumisesta ja omien tietojen turvaamisesta.

Helmikuun kuukausitapaaminen oli poikkeuksellisesti tiistaina 20.2.2024 klo 13:00. Erkki Aalto kertoi omaa työhistoriaansa Äänekosken sellutehtailla.

Maaliskuun kuukausitapahtuma oli keskiviikkona 20.3.2024 klo 13:00. Esiintyjänä Saara Kuusela, Ikääntyneiden asumispalveluiden palvelujohtaja,   Keski-Suomen Hyvinvointialueelta. Aihe oli mielenkiintoinen ja monitahoinen. Siitä keskusteltiin paljon, muutama ideakin löytyi ikääntyneiden viihtyisyyden ja toimeliaisuuden parantamiseksi.

Kevätkokous ja huhtikuun kuukausitapahtuma olivat keskiviikkona 17.4.2024 klo 13:00.

Kevätkokouksessa käsiteltiin säännöissä määrätyt asiat. Kokouksen puheenjohtajana toimi Antero Sorri ja sihteerinä Irene Kiviranta.

Kuukausitapahtumassa yhdistyksen puheenjohtaja kertoi tulevista tapahtumista. Harri Jaakkola kertoi Äänekosken tehtaiden historiasta.

Vuosi 2023

Kevätkausi

Kuukausitapaaminen keskiviikkona 18.1.2023 klo 13:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.

Kuukausitapaaminen oli poikkeuksellisesti tiistaina 14.2.2023 klo 12:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.

Senni Lipponen kertoi Biopankista ja syöpätutkimuksesta.

Esityksen päätteeksi halukkaille jaettiin suostumuslomakkeet Biopankkiin liittymiseen.

Puheenjohtaja Jorma Kiviranta kertoi kahvittelun lomassa tulevista tapahtumista sekä kyseli halukkuutta Järvisydän retkeen osallistumiseen.

Kuukausitapaaminen keskiviikkona 15.3.2023 klo 13:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.

Natasha Moshenskaya toi ukrainalaisia leivonnaisia kahvin kanssa nautittavaksi ja kertoi niistä. Lisäksi hän näytti kuvia Harkovan alueelta. Kuvissa oli kauniita alueita sekä sodan aikaansaamia tuhoja.

Tapahtuman loppupuolella pidettiin Kevätkokous, jossa käsiteltiin edellisen vuoden tilinpäätökseen liittyvät asiat.

Senioripiirin kevätkokous maanantaina 27.3.2023 pidettiin Sataman Viilussa Jyväskylässä.

Sirpa Teräväinen avasi kokouksen.

Äänekosken senioreita kokouksessa edustivat Irene Kiviranta ja Ritva Tyyskä.

Kuukausitapaaminen poikkeuksellisesti tiistaina 18.4.2023 klo 13:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.

Jorma ja Irene Kiviranta luovuttivat Anja Lapiolle hopeisen ansiomerkin ja kunniakirjan toiminnastaan yhdistyksessä.

Anita Minkkinen tutustutti meidät Seniorijumppaan. Saimme osallistua keppi- ja tuolijumppaan. Kuminauhajumppaa esitteli Anitan kanssa puheenjohtajamme Jorma.

Syyskausi

Kuukausitapaaminen syyskuussa. Tiistaina 19.9.2023 olimme Pro Nemus vierailukeskuksessa. Siellä tutustuimme Metsä Groupin tehtaan toimintaan ja tuotteisiin. Kutsuimme mukaan vierailulle Laukaan, Tikkakosken, Jyväskylän ja Muuramen senioreita. Yhteensä meitä oli n. 40 henkilöä.

Metsä Groupin tuotteita

Kuukausitapaaminen lokakuussa 18.10.2023 klo 13:00-15:00 Äänekosken seurakuntakeskuksessa.  Sairastumisen vuoksi useita henkilöitä joutui perumaan osallistumisensa, myöskin suunniteltu esitys jouduttiin peruuttamaan.

Puheenjohtaja Jorma esitteli maaliskuussa yhdistykseen liittyneen Kirstin ja toukokuussa liittyneen Renen, jotka olivat ensimmäistä kertaa kuukausitapahtumassa mukana.

Jorma esitteli tulevia tapahtumia ja pyysi ehdotuksia seuraavan vuoden tapahtumien suunnitteluun sekä kertoi yhdistyksen viime vuosien tapahtumista.

Järvi on alkanut jäätymään ja maassa on vähän lunta

Valokuvia kuukausitapahtumasta ei tullut otettua. Niiden sijaan kuva on ajankohtaisesta syksyn tilanteesta.

Syyskokous marraskuussa 15.11.2023.

Syyskokouksen puheenjohtajaksi valittiin Hilkka Louekari ja sihteeriksi Jorma Kiviranta.

Päätettiin jäsenmaksun suuruudesta sekä hallituksen jäsenten lukumäärästä. Valittiin vuodelle 2024 hallituksen puheenjohtaja ja viisi jäsentä. Vahvistettiin vuoden 2024 talousarvio.

Päätettiin Äänekosken senioreiden sääntöjen muuttamisesta.

Yhdistyksen ilmoituslehti on Pikkukaupunkilainen.

Pitkäaikainen hallituksen jäsen Kyllikki Lång päästettiin ansaitusti pois hallitusvastuusta.

Kyllikki ja taustalla kokouksen puheenjohtaja Hilkka.

Jouluruokailu 12.12.2023

Jouluruokailuun osallistui 32 senioria. Jouluruoka oli hyvää ja sitä oli montaa eri sorttia. Syömisen lisäksi lauloimme muutaman joululaulun; "Kun joulu on", "Sylvian joululaulu" ja "Sydämeeni joulun teen". Juteltiin jouluun liittyvistä asioista. Seurakunnan tervehdyksen toi kappalainen Katri Vuojus.