Kuukausitapaamiset kuukauden kolmas keskiviikko

Kokoonnumme kuukausitapaamiseen Äänekosken seurakuntatalossa joka kuukauden kolmas keskiviikko alkaen klo 13.00, ei kuitenkaan kesäkuukausina. Kuukausitapaamisissa mukana oman alansa esitelmän pitäjä, esiintyjä tai ajankohtaisia aiheita ja niistä keskustelua, kahvitarjoilu ja arpajaiset.

Jäsenemme voivat myös osallistua Keski-Suomen piirin ja senioriliiton järjestämiin retki- ja koulutustapahtumiin.

Huhtikuu 20.4.
Äänekosken seurakuntakeskus klo 13.00
Harri Jaakkola. "Ajatuksia ajankohtaisuudesta"

Toukokuuu 18.5

Äänekosken seurakuntakeskus klo 13.00

Kahvittelun lomassa kerromme yhdistyksen ajankohtaisista aiheista, mm ulkoilupäivästä ja kesän retkistä.

Maarit Säilä klo 14.00

Äänekosken kaupungin Arjen Tuen kotihoidon palveluvastaava Maarit Säilä kertoo edunvalvontavaltuutuksista ja valtuutuksista pankkiasioiden hoitoon

Edunvalvontavaltuutus on hyvä keino varautua tulevaisuuteen. Se on valtakirja, jolla jokainen voi valtuuttaa haluamansa henkilön, mm puolisonsa tai lapsensa, huolehtimaan asioistaan sen varalta, että tulee myöhemmin kykenemättömäksi hoitamaan asioitaan. Valtakirjassa määritellään asiat, jotka valtuutus kattaa. Alapuolella on kyseinen esitys.

21.5. klo 13.30 messuilla
Eija Alakankaan (eremita johtava tutkija, VTT) Tehokas ja ympäristöä säästävä tulisijalämmitys-luento. Luennossa on tietoa puun pienpolton päästöistä sekä niiden vähentämiseen liittyvistä seikoista. Puun polton terveys- ja viihtyvyyshaittoja voidaan myös minimoida valitsemalla vähäpäästöinen ja tehokas tulisija, käyttämällä kuivaa polttopuuta, opettelemalla oikeat lämmitystavat sekä huolehtimalla tulisijan nuohouksesta.