Retket

Vuosi 2024

Karstulan Mieslaulajien konsertti lauantaina 13.4.2024

Matka Karstulaan sujui sukkelasti Uuraisten liikenteen uuden näköisellä linja-autolla, kolmen pysähdyksen taktiikalla. Pysähdykset olivat Hirvaskankaalla, Äänekosken keskustassa ja Parantalassa.

Liput esitykseen tuotiin linja-autolle ja siten pääsimme suoraan kävelemään katsomoon. Esitys alkoi klo 17:00. Kuoro lauloi hyvin Beatlesin kappaleita suomeksi. Välillä kuorolaiset muuntautuivat näytelmän henkilöiksi, joiden nimet kuulostivat historiallisen tutuilta. Osa näytelmästä tuli videolta.

Väliajalla kävimme kahvilla ja piirakalla.

Kotiin pääsimme iltayhdeksän maissa.

Kevätretki Kapeenkoskelle keskiviikkona 15.5.2024 klo 12:00

Vuosi 2023

Operetti Iloinen Leski perjantaina 17.2.2023

Operetti esitykseen Jyväskylän Paviljongissa osallistui 20 senioria. Esitys oli hyvä ja parani loppua kohti.

Pääosissa olivat Hannakaisa Nyrönen, Jyrki Anttila ja Jukka Romu.

Linja-autolla päästiin ihan ovelle ja samasta paikasta takaisin.

Hyvää vaihtelua härkäviikkoihin.

Kevätretki Mänttään keskiviikkona 17.5.2023.

Lähtö Äänekosken matkahuollosta  klo 9:00 Uuraisten liikenteen linja-autolla, kohteena Serlachius-taidemuseo Gösta.

Ensin kävimme syömässä Lounaskahvila Veturitallissa lounasta.

Taidemuseolle saavuimme klo 11:55. Meillä oli tunnin opastettu kierros, jonka jälkeen saimme kierrellä omatoimisesti museossa. Siellä oli esillä 3000 teosta. Uusin näyttely oli Lorna Simpsonin teoksia.

Ennen kotimatkaa nautimme pullakahvit museolla.

Teatteriretki Saarijärvelle sunnuntaina 30.7.2023

Lähtö Äänekosken matkahuollosta klo 10:15 Uuraisten liikenteen linja-autolla Saarijärvelle.

Ensimmäinen kohde oli Ruustinna, jossa söimme lohikeittoa, jälkiruokana oli kahvia ja suklaamoussea. Kävelimme pihalla ja ihailimme aurinkoisia, kauniita maisemia.

Toinen kohde oli Saarijärven museo, jossa oli esillä Hannes Autereen ja Kain Tapperin taideteoksia. Pihalla oli muutamia taideteoksia sekä perinnekasveja ja -niitty. Siellä oli kolme lammasta ja vanhan ajan rakennuksia.

Viimeiseksi menimme Teatteri Lumperoon katsomaan Taiteilijoiden äiti näytelmää. Esitys oli hyvä ja mielenkiintoinen. Kotiin saavuimme vähän yli iltaviiden.

Vuosi 2022

Retki Konneveden kansallispuistoon MS/Autereella 16.6. Retkipäivänä satoi ja tuuli, mutta lämpöisessä hytissä oli hyvä tunnelma, kuunnelta Matti Huuskosen tarinoita ja historiaa järveltä ja juoda päiväkahvit. Ihastelimme komeita maisemia kolmen tunnin risteilyllä. M/S Autereen miehistö, kapteeni  Matti Huuskonen ja purseri Sirkka Mäkelä. Ruokailimme Satamaravintolassa retken päätteeksi.