Vuosi 2022

19.1.2022

Vuoden ensimmäisessä kuukausitapaamisessa 19.1.2022 tutustuimme Suolahden kirkkoon diakoni Jaana Sikorskin opastuksella ja kirkkomuseoon filosofian maisteri ja näyttelyvastaava Mirva Flinkin opastuksella. Kahveilla Suolahden seurakuntatalolla katsoimme oppaidemme, Mirva Flinkin ja Jaana Sikorskin, tuottaman dokumentin Suolahden seurakunnan ja kirkon historiasta.

Helmikuun kuukausitapaamisessa 16.2. Harri Jaakkolan esitys ja video "Ihantalan ihme 1944".

Yhdessä enemmän-messut Saarijärvellä "Dynastian" voimin.

16.3 klo 13.00 Yhdistyksen kevätkokous

Äänekosken seurakuntakeskus

"Vuoropuhelua hyvinvointialueesta"

Aluevaltuutettu Maarit Heikkinen

Keski-Suomen kansallisen senioripiirin kevätkokous Äänekoskella28.3.2022

Kuukausitapaamisessa 20.4. Harri Jaakkolalla aiheena oli "Ajatuksia ajankohtaisuudesta" ja Tuire Tuittula opasti 72 tunnin kotivarasta.

Saarijärven seniorien retki Äänekoskelle 4.5.2022.

Äänekosken seniorit tulivat mukaan Äänekoskella ja Suolahdessa.  "Emeritius materiaalipäällikkö" Harri Jaakkola kertoo Äänekosken tehtaista Kokoomossa.

Äänekosken seniorit Ahti ja Helena Ojanen kertovat Suolahden Vanhan aseman historiasta ja Keitele-museosta.

Suolahden Perinnetelakalla tukikohtaisäntä Pekka Pulkkinen esitteli laivat ja Tementia-kerhon toimintaa siellä,  mm alusten kunnostamistyötä.

Kahvit joimme retken päätteeksi Wille - Olohuone ja keittiössä. Timo Honkonen kertoi paikan historiaa.

Kiitos saamistamme lahjoista.

Kuukausitapaamisessa 18.5.

Äänekosken kaupungin Arjen Tuen kotihoidon palveluvastaava Maarit Säilä

kertoi edunvalvontavaltuutuksista ja valtuutuksista pankkiasioiden hoitoon.

Toukokuussa

Biotalous- ja Juustopäivät  Äänekosken Pankkarilla. "Dynastia" eli Äänekosken, Saarijärven ja Karstulan senioriyhdistykset esittivät toimintaansa ja Eija Alakangas piti esitelmän ”Tehokas ja ympäristöä säästävä tulisijalämmitys”.

Kuukausitapaaminen 21.9.

Äänekosken kansalliset seniorit, 35 v. 16.11.2022